Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pucku przystąpił do Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2023”, który finansowany jest ze środków pochodzących z budżetu państwa - Funduszu Solidarnościowego.
CAŁKOWITA WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA DLA GMINY PUCK: 915.154,20 zł.
Informujemy, że są jeszcze miejsca do uczestnictwa w Programie. W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu pod nr tel. 58 675 46 79.
Cel programu
Usługi asystenci osobistej skierowane są do osób niepełnosprawnych poprzez pomoc uczestnikom Programu w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym, a w szczególności:
- wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;
- wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;
- załatwianiu spraw urzędowych;
- korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
- zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej.
Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.
Kto może zostać uczestnikiem Programu
- dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności:
- stopniu znacznym lub
- o stopniu umiarkowanym albo
- traktowane na równi do wymienionych w pkt. a i b
Osoba niepełnosprawna nie może w godzinach realizacji usług asystenta korzystać z usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, innych usług finansowanych ze środków Funduszu lub usług obejmujących analogiczne wsparcie do usług asystencji osobistej finansowane ze środków publicznych.
Udział w Programie jest bezpłatny.
Zgłoszenie kandydatów następować będzie na podstawie Karty zgłoszenia do programu (plik do pobrania) wraz z kserokopią aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
Do karty należy dołączyć obligatoryjnie:
- kserokopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności;
- kartę zakresu czynności w ramach usług asystencji osobistej.
Do karty należy dołączyć fakultatywnie, w razie potrzeby:
- kserokopię dokumentu potwierdzającego ustanowieniu opiekuna prawnego;
- oświadczenie o wskazaniu przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego osoby która świadczyć będzie usługę opieki wytchnieniowej, przy założeniu posiadania kwalifikacji do realizacji usług zgodnie z programem, a nie będącą członkiem rodziny, osoba przysposobioną czy opiekunem prawnym ani osobą pozostającą we wspólnym pożyciu.
Dokumenty można składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pucku, ul. 10 Lutego 38, w godzinach pracy Ośrodka lub złożyć w skrzynce podawczej znajdującej się przy wejściu do Ośrodka.
Osoby zainteresowane zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi udziału w projekcie, które zamieszczone zostały na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, adres: https://www.gov.pl/web/rodzina/ogloszenie-o-naborze-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej---edycja-2023