Logo GOPS
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pucku

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pucku prowadzi nabór na stanowisko Kierownika Sekcji Pomocy Środowiskowej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pucku ogłasza nabór na wolne stanowisko
kierownicze urzędnicze w Sekcji Pomocy Środowiskowej – 1 etat

  1. Stanowisko pracy: Kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej
  2. Nazwa komórki organizacyjnej: Sekcja Pomocy Środowiskowej
  3. Wymiar czasu pracy: 1/1 etat
  4. Moment zatrudnienia: 1 stycznia 2022 r.
  5. Niezbędne wymagania stawiane kandydatom:
  1. wykształcenie:  odpowiednie dla pracownika socjalnego zgodnie z art.116 ust 1 pkt 1-3 oraz art. 156 ust 1,1a, 3-5 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r.  oraz studia wyższe w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym o odpowiednim kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, stosownie do opisu stanowiska;
  2. staż pracy: min. 5 lat, w tym minimum 3 lata w pomocy społecznej;
  3. obywatelstwo polskie;
  4. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
  5. brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i przestępstwo skarbowe umyślne;
  6. nieposzlakowana opinia;
  7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  1. Dodatkowe wymagania stawiane kandydatom: 
  1. mile widziany II stopień specjalizacji zawodowej z zakresu pracy socjalnej;
  2. znajomość obsługi programu komputerowego POMOST;
  3. znajomość programów i technik komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych – pakiet Microsoft Office, w zakresie Word i Excel;
  4. umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;
  5. znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich stosowania w praktyce w szczególności:
  • ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
  • ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
  • ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
  • Kodeksu postępowania administracyjnego,
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  • ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
  1. Wymagania pożądane:
  • zdolności analityczne,
  • umiejętność zarządzania zespołem,
  • dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność delegowania uprawnień i zadań,
  • inicjatywa,
  • umiejętność szybkiego podejmowania decyzji,
  • umiejętność rozwiązywania konfliktów,
  • dyspozycyjność,
  • efektywność działania,
  • umiejętność przyjmowania odpowiedzialności,
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem,
  • rzetelność, sumienność, samodzielność, komunikatywność.
  1. Zakres wykonywanych zadań:
  1. diagnozowanie problemów społecznych w obszarze działania Sekcji Pomocy Środowiskowej,
  2. organizacja i koordynowanie pracy podległych pracowników (tj. zespołu 6 pracowników socjalnych i 2 asystentów rodziny oraz Zespołu ds. asysty rodzinnej);
  3. doradztwo metodyczne dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny - udzielanie pomocy pracownikom w zakresie prowadzenia trudnych spraw;
  4. monitorowanie prowadzenia pracy socjalnej z wykorzystaniem dostępnych narzędzi, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania kontraktu socjalnego oraz pracy asystentów rodziny;
  5. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego/monitoring środowiska/prowadzenie postępowań dot. ubezwłasnowolnienia lub umieszczenia w DPS bez zgody osób niekorzystających ze świadczeń pomocy społecznej;
  6. inicjowanie współpracy z innymi jednostkami, organizacjami społecznymi i lokalnymi liderami;
  7. inicjowanie nowej, różnorodnej metodyki pracy, w tym udział w przygotowaniu i koordynowaniu projektów umożliwiających wnioskowanie o środki zewnętrzne na realizacje zadań;
  8. prowadzenie postępowań w sprawach skarg i wniosków dot. pracy podległych służbowo pracowników i stosowanie w tym zakresie procedury służbowej;
  9. odpowiedzialność za stosowanie obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności przepisów regulujących prawidłową pracę i realizację zadań kierowanej Sekcji;
  10. określanie ryzyka dla zadań realizowanych w Sekcji;
  11. przydzielanie podległym pracownikom indywidualnych zakresów czynności określających zadania, obowiązki, uprawnienia i zakres odpowiedzialności w oparciu o regulamin organizacyjny obowiązujący w Ośrodku;
  12. egzekwowanie od podległych pracowników efektywnego wykorzystywania czasu pracy, dyscypliny pracy oraz przestrzegania tajemnicy służbowej określonej w odrębnych przepisach;
  13. dokonywanie okresowej oceny pracowniczej podległych pracowników oraz występowanie do dyrektora z odpowiednimi wnioskami (wyróżnianie, nagradzanie, awansowanie, karanie);
  14. dokonywanie kontroli wewnętrznej w Sekcji;
  15. nadzorowanie nad właściwą realizacją zadań przez podległych pracowników;
  16. opracowywanie projektów planów finansowych dla podległej Sekcji oraz wnioskowanie o konieczne zmiany w ciągu roku;
  17. sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz z zakresu realizacji zadań w podległej Sekcji;
  18. przyjmowanie stron w sprawach interwencyjnych dotyczących Sekcji;
  19. nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z odwołaniami wniesionymi przez strony od decyzji administracyjnych z zakresu realizowanych zadań przez Sekcję;
  20. obsługa komputerowego systemu ewidencji podopiecznych, w tym archiwizacja danych celem zabezpieczenia przed utratą bazy danych;
  21. przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę lub grupę społeczną;
  22. inicjowanie i wdrażanie nowych form pomocy społecznej oraz metod pracy socjalnej;
  23. współpraca z innymi Sekcjami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku oraz Urzędem Gminy w Pucku, szkołami, PCPR, Policją, sądem i innymi instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy  w celu realizacji zadań społecznych.
  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
  1. Miejsce pracy: siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku, przy ul. 10 Lutego 38, pomieszczenie biurowe zlokalizowane na I piętrze.
  2. Do budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku przy ul. 10 Lutego 38 prowadzi jedno wejście główne z lekkim podjazdem dla wózków inwalidzkich. Do pomieszczeń znajdujących się na wszystkich poziomach budynku prowadzą schody. Dla osób niepełnosprawnych ruchowo, w tym na wózkach inwalidzkich, dostępna jest platforma schodowa umożliwiająca dostęp do pomieszczeń znajdujących się na wszystkich poziomach budynku. W budynku, na niskim parterze, znajduje się toaleta częściowo dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ciągi komunikacyjne i pomieszczenia biurowe w budynku pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
  3. Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się w budynku i na zewnątrz oraz incydentalnie w terenie (obszar Gminy Puck). Pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.poż.
  4. Stanowisko pracy wyposażone jest w komputer oraz inne urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, telefon, faks, niszczarka do dokumentów). Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe. Do uciążliwych czynników występujących na stanowisku należą: wymuszona pozycja ciała, obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego, obciążenie wzroku, presja czasu.
  5. Zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym
    w jednostkach o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
    W czasie trwania tej umowy organizuje się dla pracownika służbę przygotowawczą, trwającą nie dłużej niż 3 miesiące  kończącą się egzaminem. Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Z osobami, które ukończyły służbę przygotowawczą w innej jednostce, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 3 miesiące.
  6. W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu niepełnosprawnych wynosił więcej niż 6%.
  1. Wymagane dokumenty:
  1. List motywacyjny,
  2. CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem (załącznik nr 1),
  4. kserokopie dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy), potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  5. kserokopie dokumentów poświadczających  ukończone kursy/szkolenia, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  6. kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  7. kserokopie dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  8. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, zawarte w załączniku nr 1,
  9. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które prowadzony jest nabór, podpisane przez kandydata,
  10. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, zawarte w załączniku nr 1,
  11. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, podpisane przez kandydata,
  12. oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu.

Uwaga:

Wszystkie oświadczenia oraz inne dokumenty wytworzone przez kandydata muszą być własnoręcznie podpisane.

Prosimy nie załączać dokumentów zawierających dane osobowe wykraczające poza zakres określony w niniejszym Ogłoszeniu.

Kandydaci, którzy nie spełnią wymagań formalnych zostaną poinformowani drogą mailową lub pisemnie.
Osoba wyłoniona w drodze naboru, z którą będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić zaświadczenie o niekaralności.

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej. 
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.

  1. Inne informacje

Miejsce i termin złożenia dokumentów

Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej odczytanie. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie ośrodka, przesłać za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych E-PUAP (do oferty powinny być załączone skany wszystkich dokumentów wyszczególnionych w ogłoszeniu o naborze, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem) lub listownie pod adresem:         

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pucku

ul. 10 Lutego 38

84-100 Puck

w zaklejonych kopertach z dopiskiem:

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej”

w terminie do dnia 15 listopada 2021r. do godz. 1530.

Dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w siedzibie GOPS, pokój nr 207, w godzinach Pn, Wt, Śr   730-1530, Cz 730-1700, Pt 730-1400.

Zgłoszenia kandydatów po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.

Z Regulaminem naboru można się zapoznać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku, ul. 10 Lutego 38, (pok. nr 207). Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 58 675 46 75 lub 58 675 46 81.

Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do II etapu naboru zostaną zaproszeni telefonicznie lub drogą mailową do siedziby Ośrodka w celu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.

Kandydaci, którzy nie zostali wybrani w naborze na stanowisko urzędnicze, mogą w terminie trzech miesięcy od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty składając stosowne oświadczenie. Po upłynięciu w/w terminu nieodebrane dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS w Pucku (www.bip.gops.puck.pl) oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Pucku, przy ul. 10 Lutego 38.                                                                

Puck, dnia 25.10.2021 r.

                                                                                                                   Dyrektor                                                                                                              Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku                    

                                                                                                          Iwona Rumanowska

Załącznik nr 1

 

Polecane strony

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Forum Pomocy Społecznej
Sejm Rzeczpospolitej Polskiej
 Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej