Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pucku ogłasza nabór na wolne stanowisko
kierownicze urzędnicze w Sekcji Pomocy Środowiskowej – 1 etat
- Stanowisko pracy: Kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej
- Nazwa komórki organizacyjnej: Sekcja Pomocy Środowiskowej
- Wymiar czasu pracy: 1/1 etat
- Moment zatrudnienia: 1 stycznia 2022 r.
- Niezbędne wymagania stawiane kandydatom:
- wykształcenie: odpowiednie dla pracownika socjalnego zgodnie z art.116 ust 1 pkt 1-3 oraz art. 156 ust 1,1a, 3-5 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. oraz studia wyższe w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym o odpowiednim kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, stosownie do opisu stanowiska;
- staż pracy: min. 5 lat, w tym minimum 3 lata w pomocy społecznej;
- obywatelstwo polskie;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
- brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i przestępstwo skarbowe umyślne;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Dodatkowe wymagania stawiane kandydatom:
- mile widziany II stopień specjalizacji zawodowej z zakresu pracy socjalnej;
- znajomość obsługi programu komputerowego POMOST;
- znajomość programów i technik komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych – pakiet Microsoft Office, w zakresie Word i Excel;
- umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;
- znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich stosowania w praktyce w szczególności:
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- Kodeksu postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Wymagania pożądane:
- zdolności analityczne,
- umiejętność zarządzania zespołem,
- dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność delegowania uprawnień i zadań,
- inicjatywa,
- umiejętność szybkiego podejmowania decyzji,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów,
- dyspozycyjność,
- efektywność działania,
- umiejętność przyjmowania odpowiedzialności,
- umiejętność radzenia sobie ze stresem,
- rzetelność, sumienność, samodzielność, komunikatywność.
- Zakres wykonywanych zadań:
- diagnozowanie problemów społecznych w obszarze działania Sekcji Pomocy Środowiskowej,
- organizacja i koordynowanie pracy podległych pracowników (tj. zespołu 6 pracowników socjalnych i 2 asystentów rodziny oraz Zespołu ds. asysty rodzinnej);
- doradztwo metodyczne dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny - udzielanie pomocy pracownikom w zakresie prowadzenia trudnych spraw;
- monitorowanie prowadzenia pracy socjalnej z wykorzystaniem dostępnych narzędzi, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania kontraktu socjalnego oraz pracy asystentów rodziny;
- realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego/monitoring środowiska/prowadzenie postępowań dot. ubezwłasnowolnienia lub umieszczenia w DPS bez zgody osób niekorzystających ze świadczeń pomocy społecznej;
- inicjowanie współpracy z innymi jednostkami, organizacjami społecznymi i lokalnymi liderami;
- inicjowanie nowej, różnorodnej metodyki pracy, w tym udział w przygotowaniu i koordynowaniu projektów umożliwiających wnioskowanie o środki zewnętrzne na realizacje zadań;
- prowadzenie postępowań w sprawach skarg i wniosków dot. pracy podległych służbowo pracowników i stosowanie w tym zakresie procedury służbowej;
- odpowiedzialność za stosowanie obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności przepisów regulujących prawidłową pracę i realizację zadań kierowanej Sekcji;
- określanie ryzyka dla zadań realizowanych w Sekcji;
- przydzielanie podległym pracownikom indywidualnych zakresów czynności określających zadania, obowiązki, uprawnienia i zakres odpowiedzialności w oparciu o regulamin organizacyjny obowiązujący w Ośrodku;
- egzekwowanie od podległych pracowników efektywnego wykorzystywania czasu pracy, dyscypliny pracy oraz przestrzegania tajemnicy służbowej określonej w odrębnych przepisach;
- dokonywanie okresowej oceny pracowniczej podległych pracowników oraz występowanie do dyrektora z odpowiednimi wnioskami (wyróżnianie, nagradzanie, awansowanie, karanie);
- dokonywanie kontroli wewnętrznej w Sekcji;
- nadzorowanie nad właściwą realizacją zadań przez podległych pracowników;
- opracowywanie projektów planów finansowych dla podległej Sekcji oraz wnioskowanie o konieczne zmiany w ciągu roku;
- sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz z zakresu realizacji zadań w podległej Sekcji;
- przyjmowanie stron w sprawach interwencyjnych dotyczących Sekcji;
- nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z odwołaniami wniesionymi przez strony od decyzji administracyjnych z zakresu realizowanych zadań przez Sekcję;
- obsługa komputerowego systemu ewidencji podopiecznych, w tym archiwizacja danych celem zabezpieczenia przed utratą bazy danych;
- przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę lub grupę społeczną;
- inicjowanie i wdrażanie nowych form pomocy społecznej oraz metod pracy socjalnej;
- współpraca z innymi Sekcjami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku oraz Urzędem Gminy w Pucku, szkołami, PCPR, Policją, sądem i innymi instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy w celu realizacji zadań społecznych.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Miejsce pracy: siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku, przy ul. 10 Lutego 38, pomieszczenie biurowe zlokalizowane na I piętrze.
- Do budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku przy ul. 10 Lutego 38 prowadzi jedno wejście główne z lekkim podjazdem dla wózków inwalidzkich. Do pomieszczeń znajdujących się na wszystkich poziomach budynku prowadzą schody. Dla osób niepełnosprawnych ruchowo, w tym na wózkach inwalidzkich, dostępna jest platforma schodowa umożliwiająca dostęp do pomieszczeń znajdujących się na wszystkich poziomach budynku. W budynku, na niskim parterze, znajduje się toaleta częściowo dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ciągi komunikacyjne i pomieszczenia biurowe w budynku pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
- Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się w budynku i na zewnątrz oraz incydentalnie w terenie (obszar Gminy Puck). Pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.poż.
- Stanowisko pracy wyposażone jest w komputer oraz inne urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, telefon, faks, niszczarka do dokumentów). Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe. Do uciążliwych czynników występujących na stanowisku należą: wymuszona pozycja ciała, obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego, obciążenie wzroku, presja czasu.
- Zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym
w jednostkach o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
W czasie trwania tej umowy organizuje się dla pracownika służbę przygotowawczą, trwającą nie dłużej niż 3 miesiące kończącą się egzaminem. Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Z osobami, które ukończyły służbę przygotowawczą w innej jednostce, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 3 miesiące. - W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu niepełnosprawnych wynosił więcej niż 6%.
- Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny,
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem (załącznik nr 1),
- kserokopie dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy), potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
- kserokopie dokumentów poświadczających ukończone kursy/szkolenia, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
- kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
- kserokopie dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, zawarte w załączniku nr 1,
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które prowadzony jest nabór, podpisane przez kandydata,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, zawarte w załączniku nr 1,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, podpisane przez kandydata,
- oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu.
Uwaga:
Wszystkie oświadczenia oraz inne dokumenty wytworzone przez kandydata muszą być własnoręcznie podpisane.
Prosimy nie załączać dokumentów zawierających dane osobowe wykraczające poza zakres określony w niniejszym Ogłoszeniu.
Kandydaci, którzy nie spełnią wymagań formalnych zostaną poinformowani drogą mailową lub pisemnie.
Osoba wyłoniona w drodze naboru, z którą będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić zaświadczenie o niekaralności.
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.
- Inne informacje
Miejsce i termin złożenia dokumentów
Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej odczytanie. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie ośrodka, przesłać za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych E-PUAP (do oferty powinny być załączone skany wszystkich dokumentów wyszczególnionych w ogłoszeniu o naborze, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem) lub listownie pod adresem:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pucku
ul. 10 Lutego 38
84-100 Puck
w zaklejonych kopertach z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej”
w terminie do dnia 15 listopada 2021r. do godz. 1530.
Dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w siedzibie GOPS, pokój nr 207, w godzinach Pn, Wt, Śr 730-1530, Cz 730-1700, Pt 730-1400.
Zgłoszenia kandydatów po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
Z Regulaminem naboru można się zapoznać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku, ul. 10 Lutego 38, (pok. nr 207). Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 58 675 46 75 lub 58 675 46 81.
Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do II etapu naboru zostaną zaproszeni telefonicznie lub drogą mailową do siedziby Ośrodka w celu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci, którzy nie zostali wybrani w naborze na stanowisko urzędnicze, mogą w terminie trzech miesięcy od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty składając stosowne oświadczenie. Po upłynięciu w/w terminu nieodebrane dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS w Pucku (www.bip.gops.puck.pl) oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Pucku, przy ul. 10 Lutego 38.
Puck, dnia 25.10.2021 r.
Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pucku
Iwona Rumanowska